top of page

ארבעה דברים שכדאי לדעת על שיווק בשיטת Agile לפני שמנסים זאת

הגיע עוד פעם הזמן של חשבון נפש על השנה שעברה. זהו הזמן בו משווקים מסתכלים על מה שהם השיגו בשנה שחלפה וחושבים, האם בשנה הבאה אנחנו צריכים לעשות דברים אחרת?

ובכן, גישה חדשה שמשווקים רבים נוקטים בה היא שיווק בשיטת agile

Agile בהחלט מתאים את להצעה של גישה חדשה ושונה. עם התנאים שלה, ההרגלים, והתוצאות שיווק זריז יכול לשנות לחלוטין את האופן שבו אתה והחברה שלך מנהלים את השיווק שלכם.אבל הבעיה עם שיווק זריז היא כי שבזמן שזה נשמע טוב בתיאוריה, קשה לקבל מידע טוב על כמה זה עובד בפועל, עבור מחלקות השיווק בפרט.

מאמר זה בא לשפוך קצת אור על הנושא. להלן נקודות המפתח מהדיון.

1. עבודה זריזה בשיווק

רבים שמעו על שיווק זריז, אבל בדרך כלל הם קושרים את זה עם פיתוח תוכנה או ניהול פרויקטים אחרים בקנה מידה גדול.אלה שהיו חלק בצוות של שיווק זריז, מבטיחים כי שיווק זריז אכן עובד עבור פרסום של חברו ועסקים.הגישה של שיווק זריז היא סיוע לצוותים המספקים ערך מתמשך לעסקים והיא משתלבת היטב עם המטרות הכוללות של השיווק, כלומר, עיסוק בלקוחות וניהול קשרי לקוחות שוטפים.ובעוד זה לוקח קצת זמן להתרגל לזה, מעטים שהיו חלק מצוותי שיווק זריז הצביעו על כך שהם חזרו מרצון לעבוד בשיטות ניהול הפרויקט הישן שלהם

2. אתה צריך לעשות את זה ב- 100%

אנשים רבים שלא הכירו את שיטת השיווק הזריז היו סקרנים לגבי איך להתחיל להשתמש בה. האם זה אפשרי עבור כמה אנשים להשתמש בשיווק זריז? או האם יש עקרונות לשיווק זריז אשר כל צוות יכול לאמץ כדי לשפר את הביצועים?התשובה של ותיקי השיווק הזריז היייתה לא. על מנת לעבוד בשיווק זריז, במיוחד כאשר מתחילים לעבוד בו, צריך ליישם את כל העקרונות של השיווק זריז על פני כל הצוות.בנוסף, ברגע שאתה מחליט לנסות שיווק זריז, יש צורך לעשות את זה לפחות במשך שלושה חודשים. בהתחלה עבודה בשיווק זריז היא לא כל כך כיפית. שיטת שיווק זו יכולה להיות מבלבלת ולהוסיף זמן ומורכבות למשימות שבעבר היו מהירות ופשוטות יותר.עם זאת, מי שהכיר את שיטת השיווק הזריז אמר כי אימוץ עקרונותיו השפיע באופן משמעותי על הביצועים והביא סיפוק עצום למי שהשקיע את המאמץ.

3. שיווק זריז מביא יתרונות נוספים

שאפשר לצפות להם משווקת אחת גילתה כי הצוות שלה השתמש בשיווק זריז במשך יותר משנתיים וכתוצאה מכך קרו כמה יתרונות בולטים שהם נהנו מהם במהלך העבודה. לקח להם פחות זמן להתחיל פרויקטים, תחושת ולקיחת האחריות של חברי הצוות גדלה, והדבר החשוב ביותר הם היו מסוגלים לתת את העבודה שלהם ללקוחות הרבה יותר מהר.אבל מלבד היתרונות הידועים, משווקת זו אמרה כי השיווק הזריז שיפר גם את המעורבות של הצוות בכל שלבי העבודה, כך שכולם הרגישו בעלות על ההצלחות של הקבוצה. הביצועים האישיים עדיין היו חשובים, אבל עכשיו כולם הרגישו כאילו הם תורמים למטרה משותפת.בנוסף, היא ציינה, חברי הצוות מרגישים סיפוק אדיר על מנת לעבור את המושכות השונות בעבודה מהר, תחושה אשר נתקלה רק לעתים נדירות כאשר השיווק מנוהל בצורה אש הלחימה.

4. איך לנהוג בחברת אנשים אחרים בנושא של שיווק זריז

עבור אלה שרק מתחילים לחקור או ליישם את השיטה של השיווק הזריר ותיקי השיטה מציעים עצה חשובה – הם מייעצים לא להשתמש בשפה של השיווק הזריז עם אנשים מחוץ לצוות.השיטה של השיווק הזריז מגיעה עם מספר תנאים מיוחדים משלהואלו שלא נחשפו להם עשויים להרגיש כמו זרים כאשר אנשים שמצויים בשיטת השיווק הזריז מדברים עליה.כמו כן, משתמש ותיק אחר בשיטה ציין, ששימוש בטרמינולוגיה של השיווק הזריז עלולה לגרום לך להישמע כאילו אתה מעריץ של השיווק הזריז, אשר, שוב, מהווה בגדר הצבת סדין אדום אל מול אלו שאינם מכירים את התרגול שלו.במקום זאת הם מציעים, לשמור את הדיבור על השיווק הזריז שלכם לחברי הצוות שלכם בלבד ולדבר עליו עם בעלי תפקידים מחוץ לצוות שלכם רק באמצעות מונחים שהם הגיונים להם: צוותים, יעדים ומועדי סיום.

bottom of page