top of page

ניר פרטוק - כיצד קישורים יכולים להשפיע על קידום האתר שלך

איזה קישור הוא בעל ערך רב יותר: קישור המופיע בניווט שלך, או קישור שמופיע בתוכן של הדף שלך? עכשיו, מה אם אחד מאותם קישורים בתוך תוכן הוא תמונה, ואחד הוא טקסט? לא כל הקישורים נוצרים שווים, והכרות עם הפרטים תעזור לך לבנות מבנה קישורים חזק יותר.

תעתיק וידאו

במאמר זה אנחנו הולכים לשוחח על קישורים בכותרות עליונות ותחתונות, קישורים בניווט לעומת קישורים בתוכן, וכיצד הוא יכול להשפיע הן על קישורים פנימיים וחיצוניים והן על הערך של הקישור וערך הקישור שהם עוברים לאתר שלך או לאתר אחר.

אז אני הולך להשתמש כאן בדוגמא של קנדי ​​יפן. לאחרונה הם חצו מיליון דולר במכירות. אני גאה מאוד בקנדי יפן. הם מוכרים בתיבות נחמדות מבחר אקראי של ממתקים יפנים שמגיעים לבית שלך. האתר שלהם הוא למעשה פשטני להפליא. יש להם כמה קישורים תחתונים. יש להם כמה קישורים בתוכן, אבל אין להם הרבה קישורים אחרים. אבל אני הולך לדמיין אותם עם עוד כמה קישורים כאן רק למטרות שלנו.

מתברר כי ישנם מספר פריטים מעניינים כשמדובר בקישורים פנימיים. כך, למשל, כמה משקל הקישורים בדף המשנה לשאת בהשוואה למשקל של סוגים אחרים של קישורים. אם אתה חכם להשתמש בקישורים אלו ברחבי האתר כל האתר שלך, אתה יכול לקבל כמה יתרונות מצטברים או פוטנציאליים תלוי כמה ואיך אתה עושה את זה.

האם קישורים מסוימים בדף משפיעים יותר מאחרים?

אז, קודם כל, טוב לדעת את זה ...

  1. קישורים תוכן נוטים להיות חשובים יותר

.רק באופן כללי, מאשר קישורים בניווט. זה לא צריך להיות מפתיע מדי, נכון? אם יש לי קישור למטה בתוכן של הדף הוא באמת נושא משקל רב יותר בעיניים של גוגל מאשר אם אני מצביע על זה בניווט שלי.

עכשיו, זה לא נכון אוניברסלית, אבל באופן נראה לעין, זה נראה כך. לכן, כאשר משהו נמצא בניווט, הוא כמעט תמיד אוניברסלי באותו ניווט. כאשר משהו נמצא בתוכן זה רק לעתים קרובות רק בתוכן הספציפי הזה. אז קצת קשה לספר סיבה ותוצאה, אבל אנחנו בהחלט יכולים לראות את זה כאשר אנו מגיעים לנושא של קישורים חיצוניים. אני אדבר על זה בעוד שנייה.

2. קישורים בכותרות התחתונות לעיתים קרובות הם בעלי חשיבות פחותה

אז אם יש קישור שיש לך בכותרת התחתונה שלך, אבל אין לך את זה בניווט הראשי שלך, בין אם זה בצד או למעלה, או בתוכן של הדף, קישור כזה לא יכול לשאת הרבה משקל פנימי. למעשה, לפעמים זה הוא יכול לשאת כמעט שום משקל אחר מאשר רק את האינדקס.

3. קישורים משומשים יותר עשויים לשאת משקל רב יותר

זוהי תיאוריה לעת עתה. אבל ראינו כמה מאמרים על זה, ויש כבר כמה תיאוריות בקהילת הקידום האורגני כי למעשה גוגל צופה כשאנשים גולשים באינטרנט, והם יכולים לקבל את הנתונים ואת סוג הגלישה של הגולשים. גוגל הוא מקבל הרבה מידע מביקורים רבים בדף מסוים. ניווט זה למעשה נראה רגיל לעומת ניווט אחר, אשר לא נראה בשימוש.

ישנן דרכים רבות שבהן גוגל עשויה לפרש נתונים אלה או לאסוף אותם. זה יכול להיות בגודל של אותו קישור או קשור לתכונות ה- CSS וזה לבוא לידי ביטוי בחזות של הדף. אבל ללא קשר, זה נראה גם כך.

4. קישורים גלויים ביותר עשויים לקבל משקל רב יותר

זה נראה כמו משהו שניתן לבדוק. אז אם יש לך גופנים קטנים מאוד, קישורים זעירים מאוד, הם לא נגישים או ברור כל כך למבקרים. נראה כי הם גם לא נושאים משקל רב בדירוג של גוגל.

5. בדפים עם קישורים מרובים לאותה כתובת אתר

לדוגמה, נניח שיש לי את הקישור מוצרים כאן למעלה, אבל אני גם מוציא קישור למוצרים שלי כאן תחת סוכריות אחרות, וכו'..., מתברר כי גוגל יראה את שני הקישורים. שניהם מצביעים על אותו דף במקרה זה, שניהם מצביעים על אותו דף כאן, אבל דף זה רק מרשת את הערך של טקסט העוגן מהקישור הראשון בדף, לא שניהם.

אז סוכריות אחרות, וכו'...., כי טקסט עוגן יטופל למעשה כאילו זה לא קיים. גוגל מתעלם מקישורים מרובים לאותה כתובת אתר. זה נכון באמת גם לקישור פנימי וגם לקישור חיצוני. מסיבה זו, אם אתה הולך קדימה ומנסה דברים בקישור התוכן הפנימי שלך לדפים אחרים, חשוב שאתה יכול לקבל ערך טקסט עוגן טוב יותר. אם הקישורים הם כבר בניווט שלך, אתה לא מקבל ערך נוסף. אותו מקרה נכון גם אם הם גבוהים יותר בתוכן. הקישור השני אליהם אינו נושא את הערך של הטקסט עוגן.

האם הקישור בין מיקום / סוג משפיע על השפעת קישור חיצוני?

פריטים אחרים שחשוב לשים לב אליהם הוא הציון בצד החיצוני של הדברים ואיפה הם ממוקמים בדפים.

1. בתוך תוכן קישורים הולכים להיות בעלי ערך רב יותר בפוטר של הדף או מקישורים בנווט

באופן כללי, קישורי ניווט יתפקדו טוב יותר מכותרות תחתונות. אבל בתוכן, זה אזור התוכן העיקרי כאן, זה המקום שבו אתה הולך לקבל את הערך הגבוה ביותר לקישור אם יש לך את האפשרות לבחור מאיפה אתה הולך לקבל קישור חיצוני מתוך דף.

2. מה אם יש לך קישורים שנפתחים בכרטיסייה חדשה או בחלון חדש לעומת קישורים שנפתחים באותה לשונית, או באותו חלון?

זה לא נראה חשוב בכלל. נראה כי גוגל אינה נושאת משקל שונה מהניסויים שראינו והניסויים שכבר שביצענו.

3. קישורים מטקסט נראים בעלי ביצוע טובים יותר, וניתן לקבל מהם יותר משקל מאשר קישורים בתמונה עם תכונות alt

קישורים אלו גם נראים טוב יותר מאשר קישורים מ- JavaScript וסוגים אחרים של קישורים, אבל חשוב לדעת את זה, כי פעמים רבות מה שתראה הוא אתר אינטרנט שיעשה משהו כזה: תהיה לאתר תמונה. תמונה זו תהיה קישור שיצביע על דף, ולאחר מכן מתחתיה יהיה לאתר מעין כיתוב עם עוגנים עשירים במילות מפתח למטה, וזה גם יכבה. אבל גגול תתייחס לקישור הראשון הזה כאילו הוא זה, והוא יהיה מאפיין ה- alt של תמונה זו שמעבירה את טקסט העוגן, אלא אם כן זהו תג אחד href ובמקרה זה אתה מקבל את היתרון של הכיתוב כמו העוגן.

4. קישורים מרובים מאותו דף - רק ספירת העוגן הראשונה

ובכן, בדיוק כמו עם קישורים פנימיים, רק העוגן הראשון בעמוד נספר. אז אם יש לי שני קישורים כמו באתר של קנדי ​​יפן שמצביעים כעוגן, גוגל יראה רק בדף העליון ב- HTML. אז זה לא המקום שבו הוא מאורגן באתר כפי שהוא מעביר חזותית, אבל איפה זה עולה ב- HTML של הדף כמו שגוגל מעבד זאת.

5. קישור ועוגן על רבים או של רוב או כל הדפים באתר נוטה להכניס אותך לצרות.

לא תמיד, לא אוניברסלית. לפעמים זה יכול להיות בסדר. האם לאמזון מותר לקשר מזון שלם מהפוטר התחתון שלהם? כן להם מותר. אמזון הם חלק מאותה חברה וקבוצה של אתרים שמותר להם לעשות דברים כאלה. אבל אם, למשל, אמזון היתה יוצאת מדעתה ושולחת כמות מטורפת של דואר זבל כי היא החליטה לעשות מבצע מכירות של "אבוקדו זול שנמסר לביתך" והיא הייתה מכניסה את זה לכותרת התחתונה של כל הדפים שלהם שהיו מצביעים על הדף WholeFoods.com/avocadodelivery זה היה כנראה גורם לה לקבל עונש מגוגל, או שזה יכול היה להפחית את הדירוג שלה בגוגל.

במקום זאת, עדיף יהיה לקבל קישור מדף שכבר מקושר אל כל הדפים האלה, כמו, היי, אם נוכל לקבל קישור מהדף 'על' או מהדף 'מוצרים' או מדף הבית, קישור על לדף הבית, אלה הם כל המקומות הגדולים כדי לקבל קישורים. אני לא רוצה קישור על כל עמוד בפוטר התחתון או על כל עמוד בסרגל הצד. זה נוטה לסבך אותי בצרות, במיוחד אם זה טקסט עוגן עשיר וברור שמילות מפתח הממוקדות מנסות לתפעל את הקידום האורגני של האתר.


bottom of page